Home / NOVOSTI / BiH / Osvrt na izložbu fotografija “Održivi mir u lokalnim zajednicama”u Modriči *(FOTO)

Osvrt na izložbu fotografija “Održivi mir u lokalnim zajednicama”u Modriči *(FOTO)

Ovih dana je u holu SKC Modriča postavljena izložba fotografija pod nazivom: “Održivi mir u lokalnim zajednicama” . Ovo je pokretna interaktivna izložba od 32 fotografije, koje su kreirali 64 srednjoškolaca/ki učesnika/ca Boot kampova za mlade lidere/ice. Izložba će boraviti u Modriči, Šamcu, Odžaku i Maglaju gdje će biti postavljena u trajanju od 7 dana u svakoj od navedenih zajednica, nakon čega se premješta u Banja Luku na završnu manifestaciju…..
Tim povodom zamolili smo Zvijezdanu Marković koja vodi ovaj projekat da nam kaže nešto više o samom projektu, ovoj organizaciji kao i dojmovima sa izložbe u Modriči. Ona se ljubazno odazvala i portalu modričainfo dostavila tekst koji objavljujemo u cjelosti.

ZVIJEZDANA MARKOVIĆ, VODITELJICA PROJEKTA

O HELSINŠKOM PARLAMENTU GRAĐANA BANJA LUKA

Helsinški parlament građana (HPG) Banja Luka je registrovan 16. avgusta 1996. godine kao lokalna nevladina organizacija u Bosni i Hercegovini. Od tog vremena HPG Banja Luka je aktivno uključen u promociju, jačanje i povezivanje civilnih inicijativa na lokalnom i regionalnom nivou i radi na pomirenju i osnaživanju marginalizovanih društvenih grupa za političko djelovanje.
Naša misija: HPG je organizacija koja podržava i stimuliše autonomnost i slobodu svih građana, uključivanjem marginalizovanih društvenih grupa, naročito žena i mladih, u demokratske procese.
Naša vizija: Društvo jednakih mogućnosti za sve.
Svoju viziju HPG Banja Luka nastoji ostvariti djelovanjem kroz tri programska područja: Jačanje civilnog društva i transformacija javne vlasti u servis građana, Zalaganje za rodnu jednakost i Stvaranje uslova za intenzivnije uključivanje mladih u javni život.

PROJEKAT “FOTO GLASOVI ZA MIR”

U junu 2017. godine Helsinški parlament građana Banja Luka je započeo realizaciju projekta „Foto glasovi za mir“, koji je podržan od strane Američke ambasade u Bosni i Hercegovini, u sklopu programa malih interetničkih grantova (Inter-ethnic Small Grant Program). Projekat ima za cilj stvaranje prostora za umrežavanje, saradnju i zajedničke aktivnosti mladih ljudi usmjerene ka promociji interetničkog razumijevanja i dijaloga. Pored organizacije kampova, projekat obuhvata i izložbe fotografija na temu održivog mira, koje su nastale kao rezultat edukativnih radionica.

Realizovane aktivnosti:

U sklopu projekta “Foto glasovi za mir“ u toku 2017. godine organizovana su četiri “Boot kampa za mlade lidere/ice“. Kampovi su obuhvatali radionice na temu liderstva, komuniciranja, pomirenja, stereotipa i predrasuda i radionice fotografije, po specifičnoj photo-voice metodologiji koja predviđa upotrebu fotografije za svrhe zagovaranja promjena u lokalnoj zajednici. Učesnici kampova su bili srednjoškolci/ke od 16 do 25 godina iz lokalnih zajednica: Doboj, Doboj Istok, Doboj Jug, Maglaj, Usora, Modriča, Gradačac, Šamac, Domaljevac, Odžak.
Prvi kamp, organizovan na planini Ozren kod Doboja, okupio je 17 mladih ljudi iz Doboja, Maglaja, Usore, Doboj Juga i Doboj Istoka. Drugi kamp sa 15 učesnika/ica smo organizovali u Riječanima kod Modriče, a treći u etno selu „Kotromanićevo“, sa 22 mladih ljudi iz svih targetiranih lokalnih zajednica. Četvrti kamp je održan u pansionu Krušik, blizu Modriče gdje je učešće uzelo 12 mladih ljudi iz svih targetiranih lokalnih zajednica. Jedan od zadataka na sva tri kampa bio je osmišljavanje i pravljenje fotografija na temu održivog mira.

O IZLOŽBI:

Izložba pod nazivom: “Održivi mir u lokalnim zajednicama” je pokretna interaktivna izložba od 32 fotografije, koje su kreirali 64 srednjoškolaca/ki učesnika/ca Boot kampova za mlade lidere/ice. Izložba će boraviti u Modriči, Šamcu, Odžaku i Maglaju gdje će biti postavljena u trajanju od 7 dana u svakoj od navedenih zajednica, nakon čega se premješta u Banja Luku na završnu manifestaciju.
Tokom trajanja izložbe građani će imati priliku da svoje lične dojmove, utiske, komentare i sugestije upišu u Knjigu utisaka koja će biti dostupna tokom svih 7 dana trajanja izložbe.

DETALJI SA IZLOŽBE U MODRIČI

Lični dojmovi sa otvaranja:

Osim ostvarivanja dobrih kontakata sa predstavnicima lokalne zajednice u Modriči, kroz zajedničko planiranje izložbe fotografija kao i stavljanja prostorija Srpskog kulturnog centra na raspolaganje, te otvaranja mogućnosti za neku daljnju saradnju, cilj ove izložbe je i podizanje stepena kulture i znanja o inter-etničkom pomirenju, kao i povećanje učešća mladih u navedenim procesima. Ovo se prvenstveno ostvaruje na polju kulture, gdje mladi upotrebom fotografija žele da prenesu poruke lokalnim vlastima o problemima koji postoje u njihovim lokalnim zajednicama te tako kroz aktivizam da se isti problemi riješe,mladi ljudi mogu značaju učestvovati u procesima pomirenja i izgradnju trajnog mira u Bosni i Hercegovini.
Na samom otvaranju izložbe u Modriči, bili su prisutni i učesnici Boot kampova za mlade lidere/ice na kojima su i same fotografije kreirane. Na izložbi su se pridružili srednjoškolci iz Doboja, Gradačca, Šamca i Modriče, koji su odlučili da se zajedno samoorganizuju i daju podršku otvaranju izložbe u Modriči. Ovo je jedan od primjera kako mladi ljudi zajedničkim naporima mogu da budu aktivni lideri u svojim lokalnim zajednicama i zagovaraju za trajne promjene koje će donijeti boljitak svim građanima u Bosni i Hercegovini.
Izložbeni eksponati se nakon Modriče, 21. aprila pomjeraju u Šamac, gdje će isti dan biti otvorena izložba tih fotografija koja će također trajati 7 dana.

Autor teksta: Zvijezdana Marković
Obrada i fotografije: Zlatko Huravik / modričainfo